Egy weblap minőségét - és ezáltal hatékonyságát - a külcsínért felelős design, a belbecset alkotó tartalom és a mindezekbe életet lehelő funkcionalitás együttesen határozzák meg. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk a jó honlapok ismertetőjegyeit.
Az internetes megjelenés kialakításánál a honlap által hordozott információs tartalom olyan tényező, melyet nem lehet semmi mással (pl. jó megjelenéssel) helyettesíteni.
Rossz megközelítés, ha a cég a nyomtatott anyagait akarja felrakni a webre, mert az Internet más jellegű média, így az információk megjelenítése más szemléletmódot követel.
Fontos, hogy a weblap megfelelő mennyiségű, informatív, közérthető szöveget tartalmazzon. A szöveg tagolása, bizonyos elemeinek kiemelése segíti a befogadást, azonban ezt is csak mértékkel szabad alkalmazni, hiszen ha mindent kiemelünk, semmit sem emelünk ki.
A szöveg stílusát a célközönséghez kell igazítani. Az üzleti weboldal szövegének fel kell keltenie a látogató érdeklődését, majd meggyőznie őt arról, hogy az adott céget érdemes választania.
Előnyös, ha a cég reklámozása mellett a weboldalak hasznos információkat is közölnek. Hiszen az internetező többnyire hétköznapi kérdésekre keres választ, és ha azt éppen a mi oldalunkon találja meg, akkor számíthatunk a rokonszenvére.
Befolyásolja-e honlapunk megjelenése szolgáltatásunk megítélését, a látogatók rólunk alkotott véleményét? A válasz egyértelműen igen, hiszen a látogatók első benyomása a honlap külleme alapján alakul ki.
A weblap tervezésekor alapul lehet venni a cég már meglévő arculatát (pl. szín- és formavilágát); ugyanakkor ügyelni kell arra, honlap ne olyan legyen, mint a nyomtatott prospektusok, mert a web más tulajdonságokkal rendelkezik.
A tetszetős honlap nem az, ami sosem látott grafikai megoldásokkal készül, hanem ami harmonikus, egységes, megfelelő összhatású. Meg kell találni az információ és a design mennyisége közötti egyensúlyt, tehát azt, hogy a szöveg olyan környezetben legyen, melyet kellemes olvasni - ugyanakkor a grafika ne nyomja el a mondanivalót, csak elősegítse annak érvényesülését.
A weblap kinézete tükrözze a mögötte álló cég értékeit, a szolgáltatás minőségi színvonalát. Ezen kívül figyelembe kell venni a weblap tervezett célközönségét, mert a hozzájuk illő webdesign képes megfelelő hatást gyakorolni rájuk.
A honlap grafikai megjelenése nemcsak esztétikai követelményeknek kell, hogy megfeleljen, hanem az információ-átadást, a figyelem irányítását, a navigációt is szolgálja. Tehát ne terelje el a látogató figyelmét a fontos tartalmakról, hanem épp ellenkezőleg. A webdesign szerepéről és elemeiről bővebben itt olvashat.
Fontos, hogy egy cég weboldala felhasználóbarát legyen, hiszen ha a látogatók nem találják meg az információt vagy a terméket, amit keresnek, egyetlen kattintással a konkurenciához látogathatnak.
Platformfüggetlen megjelenés - A felbontásfüggetlenség és böngészőfüggetlenség a tetszőleges méretű kijelzőn ill. böngészőprogramban való megtekintést biztosítja. Manapság, az okostelefonok és táblagépek elterjedésével ez még hangsúlyosabbá vált. A mobilbarát weboldalakról itt olvashat.
Átláthatóság, könnyű eligazodás és navigáció (a menü elhelyezése, a menüpontok meghatározása, sorrendje, stb.)
Gyors letöltődés, rövid válaszidő - A legnagyobb sávszélességet az oldalakon megjelenő képek és illusztrációk igénylik, amelyek lassú letöltődése darabossá teheti az oldal megjelenését. Különféle technikákkal a minőség romlása nélkül is nagymértékű méretcsökkenés, ezáltal sebességnövekedés érhető el.
Egy honlap látogatóinak jelentős része érkezhet a keresőkből, ezért nem mindegy, hogy milyen helyezést ér el az adott kulcsszavakra. Bizonyos technikák előnyösen, mások hátrányosan befolyásolhatják az oldal helyezését a keresőkben, ezért már a weboldal fejlesztése során érdemes a keresőoptimalizálási szempontokat is figyelembe venni. Ennek részleteit elolvashatja itt, a keresőoptimalizálásról szóló írásunkban.
Ha bármilyen kérdése lenne a témával kapcsolatban, nyugodtan tegye fel a Kapcsolat menüpontban, illetve a láblécben is szereplő elérhetőségeink valamelyikén, vagy kérjen ingyenes visszahívást! Ha hasznosnak találta cikkünket, kérjük ossza meg az alábbi ikonok segítségével!
Legolvasottabb
|
Miben segíthetünk? |
Kérdése van?Telefonszámunk és e-mail címünk 15 éve változatlan! Telefon: 06-70-3832006 |
Ingyenes visszahívásKérjük adja meg telefonszámát, és visszahívjuk! |
A weblapon található szöveges tartalmak és képek szerzői jogvédelem alatt állnak; engedély nélküli másolásuk, felhasználásuk szigorúan tilos! |