A webáruház indítás előnyeiről már írtunk. De természetesen nem mindegy, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezik az online boltunk. Az alábbiakban a jó webshop jellemzőit foglaljuk össze, a legfontosabb elemeket, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a webáruház sikeréhez. A következő szempontok szerint elkészített webáruház hosszú távon több vásárlást realizálhat.
Fontos, hogy a webáruházunk esztétikus, modern, igényes és bizalomgerjesztő külsővel rendelkezzen, hiszen egy elhanyagolt, lepukkant kinézetű webshop senkiben sem kelt vásárlási szándékot. Egy megfelelően kidolgozott arculat ugyanakkor pozitív érzelmeket vált ki az oldalra érkező látogatóban, megbízhatóságot és profizmust sugall.
Persze a látvány ne menjen funkcionalitás rovására, tehát a webáruház legyen könnyen kezelhető és jól áttekinthető. Az egyik legsarkalatosabb pont egy webáruház esetében, hogy a vásárlás kényelmes és egyszerű legyen. Fontos, hogy az érdeklődök a lehető legkevesebb erőfeszítéssel boldoguljanak a navigációtól kezdve, a termékkiválasztáson át, a megrendelés leadásáig. A vevők gondolkodásmódja szerint legyenek kialakítva a menük, gombok, felületek. Érdemes használni a már jól bevált megoldásokat, amiket a vásárlók már megszoktak. Csak azokat az adatokat kérdezzük meg, melyekre a vásárláshoz, vagy a piackutatáshoz feltétlenül szükség van. Nagyon fontosak a webáruház részéről az automatikus visszajelzések, mint például a "termék a kosárba került", "megrendelését sikeresen továbbítottuk".
Mivel egy webáruházban a felhasználók csak a termékleírásokból és termékfotókból ismerhetik meg a kínált árucikkek jellemzőit, ezért nélkülözhetetlen, hogy a lehető legrészletesebb módon mutassuk be azokat. Általában a leggyakrabban elkövetett hiba a túlságosan rövid és nem megfelelően megírt termékleírás. A részletes termékleírást a webáruházakban a vásárlókon kívül a Google kereső is pozitívan értékeli!
A termékfotóknak ugyancsak hatalmas szerepe van a vásárlói döntésekben. Jó felbontású és szép képekkel a termék eladási esélye jóval magasabb. Sokat számít, ha egy termékről több szögből is készülnek fotók, így azt minden oldalról szemügyre lehet venni.
Nem csak a törvényi előírás, hanem a vásárlói bizonytalanság kiküszöbölése miatt is fontos a szállítási információk, garanciális feltételek pontos és részletes tisztázása. Érdemes létrehozni egy GYIK oldalt, ahol a vásárlók a gyakran ismételt kérdésekre kaphatnak pontos válaszokat.
Ne bújjunk egy e-mail cím mögé, hanem mindenképp adjunk meg telefonos elérhetőséget is. Érdemes továbbá az ügyfélszolgálati munkatársakról egy-egy fénykép elhelyezése, mert ez sokkal megfoghatóbbá teszi a vevő és eladó közötti kapcsolatot. A bizalom növelésére szolgálhatnak a megbízhatóságot tanúsító pecsétek, címkék szakmai szervezetektől, és a vásárlói visszajelzések, vélemények közzététele.
A kosárérték - vagyis az egy vevő által egy vásárlási folyamat során megvásárolt termékek végösszegének - növelésére szolgálhatnak a kapcsolódó termékek, a legnépszerűbb termékek megjelenítése, a limitált idejű akciók, és a mennyiségi árkedvezmények. Az értékhatárhoz kötött ingyenes házhozszállítással ugyancsak további termékek megvásárlására ösztönözhetjük a látogatókat. A vevőket hűségprogram, kuponrendszer segítségével motiválhatjuk a visszatérésre, az ismételt vásárlásra. Fontos ugyanakkor, hogy a vásárlásra ösztönző elemeket ne vigyük túlzásba, mert az már taszító hatású lehet!
Fontos, hogy a vásárló a lehető legtöbb fizetési mód (pl. utánvét, átutalás, bankkártyás fizetés) és átvételi mód (pl. futáros házhozszállítás, csomagpont, személyes átvétel) közül választhasson, és ezek között megtalálja a számára ideálisat.
Fontos tényező a webáruház oldalainak betöltődési sebessége is. A látogatók nem tolerálják, ha túl lassan jelennek meg a termékadatok. Ezen felül a betöltődési sebesség egyre fontosabb a Google szemében is.
A webáruház az árucikkek mellett olyan hasznos információkat is publikáljon, melyek fontosak lehetnek a vevők számára. Minél bővebb tájékoztatást kínál a látogatónak, annál nagyobb esélye van annak, hogy vásárolni is fognak. Érdemes a termékekről nemcsak rövid, hanem kimerítő ismertetőt, teszteket is közzétenni.
Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb termék alkalmas a webes értékesítésre. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy vannak azonban olyan árucikkek is, amelyeket a vevők szeretnek szemügyre venni, felpróbálni a vásárlás előtt, és ezekkel nem biztos, hogy sikert fogunk elérni az internetes kereskedelemben.
Ha bármilyen kérdése lenne a témával kapcsolatban, nyugodtan tegye fel a Kapcsolat menüpontban, illetve a láblécben is szereplő elérhetőségeink valamelyikén, vagy kérjen ingyenes visszahívást! Ha hasznosnak találta cikkünket, kérjük ossza meg az alábbi ikonok segítségével!
Legolvasottabb
|
Miben segíthetünk? |
Kérdése van?Telefonszámunk és e-mail címünk 15 éve változatlan! Telefon: 06-70-3832006 |
Ingyenes visszahívásKérjük adja meg telefonszámát, és visszahívjuk! |
A weblapon található szöveges tartalmak és képek szerzői jogvédelem alatt állnak; engedély nélküli másolásuk, felhasználásuk szigorúan tilos! |